Waarom aanmelden zonder contact te maken?

Speelhuisjeskeuze

Technologie blijft maar verbeteren. Contactloos registreren kan nu. Bijvoorbeeld bij het gemeentehuis of de tandartspraktijk. Tijdens de coronaperiode is dit erg handig om direct contact te verminderen. Maar er is meer. Contactloos registreren heeft verschillende voordelen. Tegenwoordig doen bedrijven veel dingen online. Ze houden bijvoorbeeld online meetings en sturen steeds meer e-mails heen en weer.

 

Op deze momenten is onnodig uitgaan niet goed, want je moet heel voorzichtig zijn. Zo moet je je mondkapje niet vergeten en regelmatig je handen desinfecteren. Het kan zijn dat u een afspraak heeft op een plek waar u niet online een afspraak kunt maken. Veel bedrijven en organisaties hebben creatieve methoden aangenomen en aangepast aan deze situatie.

 

Als gevolg hiervan zijn er verschillende oplossingen gekomen. Een oplossing is een oplossing die al bestond voor de pandemie, er wordt nu alleen nog meer gebruik van gemaakt. Het zijn apparaten waar je met een paar drukken of zelfs contactloos jezelf kan aanmelden. Hierdoor wordt er onnodig contact voorkomen. Met het hulpmiddel kan je ergens naar binnen lopen. Vervolgens scan je een QR-code om jezelf aan te melden. Als de scan klaar is krijgt het personeel een melding dat er een bezoeker is die geholpen kan worden. Je zou het kunnen zien als een virtuele receptie.

 

Als er wel een receptionist aanwezig is, kan dit ook voordelen voor de werknemer opleveren. De medewerker kan zich namelijk meer focussen op andere taken, zoals de agenda’s van andere medewerkers en het bellen met cliënten over afspraken. Het is gebleken dat een digitale bezoekersregistratie gewoon heel handig is. Zo zijn er verschillende bedrijven die dit soort software en hardware aan een bedrijf kunnen leveren. Het bedrijf hoeft alleen maar aan te geven waarvoor zij het wil gaan gebruiken. Het is een simpele werkwijze, die toch veel verschil kan opleveren. In ieder geval het proberen waard.

http://economy.nl