Speelhuisjeskeuze
Image default
Aanbiedingen

Wordt u voor de gek gehouden door uw marketeer? Stel duidelijke doelen

Idealiter zou u tevreden moeten zijn met de groei van het verkeer en de conversie van het reclamebedrijf en tegelijkertijd met een aanvaardbare besteding van geld, met andere woorden, reclame moet uiteindelijk vruchten afwerpen en inkomsten genereren. Als de situatie met het reclamebureau niet bij u past, laten we het dan hebben over hoe u dit kunt oplossen.

Meting van indicatoren.

Weeg de voor- en nadelen af ​​bij het beoordelen van de winstgevendheid van een advertentiecampagne met behulp van regelmatige rapportage. Cijfers geven aan hoe winstgevend adverteren is. Het is belangrijk om te begrijpen welke aantallen nodig zijn voor maximale objectiviteit en hoogwaardige presentatie van de planning. U krijgt vaak rapporten te zien waarin ze proberen te bewijzen dat u gewoonweg uitstekend presteert, maar deze cijfers zeggen niets en er is geen echte winst uit? In dit geval betaalt u geld voor lucht. Uw bedrijf is onrendabel, omdat het strategisch verkeerd is gebouwd en de cijfers erin geen bruikbare bedrijfsinformatie bevatten. Hoe kunt u deze situatie vermijden als u geen ervaring heeft met internetmarketing? Het antwoord is simpel, er moet aan twee voorwaarden worden voldaan om het meeste voordeel te behalen:

  • – Je neemt deel aan de competente opbouw van het bedrijf, analyseert de effectiviteit ervan in de eerste fasen met je kanalen.
  • – Word één team met uw marketingspecialist, definieer doelen duidelijk, bouw een model van waarheidsgetrouwe en transparante rapporten, wees een eerlijke leider die de waarde van geld kent.

Marketingprestaties moeten in cijfers worden gemeten, niet in hoe actief u denkt dat het bedrijf is.

Om een ​​bepaald doel te bereiken, is het noodzakelijk om het zo duidelijk mogelijk te formuleren. Ben je geïnteresseerd in:

  • Verkeer
  • Verkoopvolume (conversie)
  • · Nieuwe bezoekers of iets anders.

Op deze indicatoren moet u voortbouwen bij het kiezen van een beoordeling van de effectiviteit. Dan komt het duidelijkst overeen met de gestelde taak en wordt het geïnvesteerde geld naar winst geleid.

Rapporteren in marketing.

Meestal gebeurt het als volgt:

  • Er zijn geen berekeningen. Er is een site waarin geld wordt geïnvesteerd, maar het dient alleen als visitekaartje, hoewel het inkomsten voor het bedrijf kan opleveren.
  • Er worden onregelmatige cijfers ingediend in Excel-tabellen, waardoor het onmogelijk is om gegevens op maandbasis te vergelijken, om loonkosten en winst in te schatten.
  • De rapportage vindt constant plaats, maar beantwoordt geen enkele vraag: waar hangt het budget van af, waarom is het gegroeid, waarom is de toestroom van bezoekers afgenomen, welke strategie is erbij betrokken.

Om een ​​dergelijke situatie te voorkomen, is het noodzakelijk om duidelijke doelen voor de marketeer te stellen, waarin alle punten worden beschreven die voor u belangrijk zijn:

Cijfers moeten niet alleen aan het einde van de verslagperiode beschikbaar zijn, maar ook op elk moment.

Ze moeten de vragen beantwoorden: hoeveel ze hebben geïnvesteerd, welk inkomen, welke dynamiek ten opzichte van de afgelopen maand en voor de hele periode sinds de start van het bedrijf.

Houd de cijfers simpel. Om de essentie te begrijpen, hoeft u geen speciaal onderwijs te volgen, alle termen en indicatoren moeten in een paar minuten analyse worden begrepen.

Een beetje over termen en formules.

Tegenwoordig is het voor niemand een geheim hoe de prijs voor advertenties wordt berekend en welke indicatoren dat zijn. Maar zijn ze allemaal zo belangrijk voor u als ze op het eerste gezicht lijken? Allereerst is het natuurlijk belangrijk hoeveel geld er in marketing is geïnvesteerd en hoeveel klanten er zijn binnengekomen, maar dit is niet genoeg.

Laten we eens kijken wat er in de eerste plaats een rol speelt:

  • CPC (kosten per klik) – kosten per klik. Vooral alleen nuttig voor de marketeer.
  • CPL (kosten per lead) – prijs per lead. Simpel gezegd – de prijs voor de aantrekkingskracht van een potentiële klant (elke vorm van aanvraag).
  • CPS (kosten per verkoop) – prijs voor verkoop.

Terwijl u investeert, is het nog steeds beter om al deze indicatoren te kennen, maar u moet zich op één ervan concentreren om de activiteiten van de marketeer te beheersen. Als de CPC interessanter is voor een specialist en de prijs voor verkoop niet met veel nuances rekening houdt (het feit van een verkoop hangt bijvoorbeeld af van de professionaliteit van managers en van het product), dan is de prijs per lead een gemiddelde waarde, redelijk beheersbaar en begrijpelijk. Kortom, het is een verstandige afweging tussen wat de leidinggevende echt nodig heeft (verkoop) en waar de marketeer aan werkt (klikken en conversies).

Rapportage opzetten.

Om niets te missen en het verzamelen en verwerken van alle benodigde informatie vakkundig te benaderen, raden wij u aan:

Gebruik call tracking. Welke het beste voor u is om zelf te kiezen, veel bedrijven bieden hun diensten op dit gebied aan.

Stel doelen correct in Analytics in. Meerstappenformulieren kunnen het beste worden opgesteld met een samengesteld doel om de verkooptrechter efficiënter te analyseren. Het is noodzakelijk om te begrijpen hoeveel mensen de laatste stap hebben bereikt en wanneer de belangrijkste uitstroom plaatsvond.

Gebruik een systeem voor analyses in plaats van een gewone tabel. Deze diensten worden meestal betaald, maar zijn veel handiger voor het verzamelen van alle informatiestromen.

Boekhouding en kostenoptimalisatie.

Na het opzetten van alle services, komt het belangrijkste deel, dat u vertelt hoeveel de reclame loont en welk percentage van de effectiviteit ervan.

Het is onmogelijk om de kosten van één lead te verlagen als er geen idee is waaruit deze bestaat, welke punten niet effectief zijn, welke de moeite waard zijn om in te investeren om een ​​beter resultaat te behalen (herverdeling van fondsen).

Maak een trechter:

  • Doelgroep – klanten (dit zijn degenen aan wie we goederen of diensten verkopen).
  • Hoe we verkopen – promotie waarvoor zoekopdrachten inkomsten opleveren, welke advertenties werken.
  • Het doel is wat er wordt verkocht (product, service, bestelling).

Deze informatie is voldoende om de effectiviteit van de kanalen te evalueren. De rest van de gegevens wordt verstrekt door een specialist.

Dankzij een dergelijke werkorganisatie kunt u begrijpen waar geld verloren gaat of binnenkomt, welke doelen eerder dan gepland worden uitgegeven, hoe u het werk kunt herconfigureren om niet te betalen voor wat al is bereikt.

  • Bij elke investering is het noodzakelijk om de activiteit kwalitatief te analyseren, anders kunt u een deel van uw inkomen verliezen.
  • Leads actief gebruiken om de effectiviteit van elk bedrijf te meten. Bestellingen van formulieren en verschillende verzoeken zijn een goede indicator van de conversieratio van uw resource.
  • Om investeringen te beheren, toont u interesse in de activiteiten van een marketeer, niet alleen aan het einde van de rapportageperiode: stel duidelijke doelen, neem deel aan het proces, stel vragen, optimaliseer het werk.
  • Eis duidelijke en volledige rapportage, krijg op elk moment toegang tot cijfers.

Hoogstwaarschijnlijk zullen uw uitgaven in de eerste fasen van het starten van een bedrijf iets lager zijn dan verwacht, maar met een competente constructie van de workflow zullen ze zich snel terugbetalen. Probeer niet van bedrijf te veranderen op zoek naar de verwachte bliksemsnelle winst, zoek een effectieve collega en werknemer in een marketeer, en al snel zal het resultaat zich laten zien en ontwikkeling geven aan je bedrijf.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bedrijf belgië

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/